Wskazówki dla terapeuty
Dziecko i terapeuta
Dziecko jest podmiotem terapeutycznych działań wspierania rozwoju i jest to truizm, ale jakże często o tym zapominamy.
Zasady przeprowadzania badań psychologiczno- pedagogicznych z dziećmi o specjalnych potrzebach komunikacyjnych
Dziecko w czasie badania jest w sytuacji egzaminacyjnej i aby mogło wykazać się swoją wiedzą, musi mieć spełnione następujące warunki:
- poczucie bezpieczeństwa,
- dostosowane formy oraz narzędzia pracy i komunikacji,
- musi posiadać odpowiednie do funkcjonowania sensomotorycznego konstrukcje zdań.
Tajemnica harmonijnego rozwoju człowieka
W czym tkwi tajemnica harmonijnego rozwoju człowieka? Jakie umiejętności w pierwszej kolejności dziecko musi posiąść, by uzyskać podstawy do podjęcia nauki w systemie szkolnym?
Ujęcie profesjonalizmu w kontekście nauczyciela
W dzisiejszych czasach dyrektorzy szkół zabiegają o to, aby osoby pracujące w ich placówce, czyli głównie nauczyciele, byli profesjonalistami. Nauczyciel odgrywa ważną rolę i ma znaczący wpływ na kształtowanie oblicza młodych, a potem całej dojrzałej społeczności.
Umiejętności szkolne i ich wykorzystanie
ZAPRASZAMY NA KURS – Sposoby komunikowania się z uczniem z MPDz
Zapraszamy na kurs doskonalący: "Sposoby komunikowania się z uczniem z MPDz, sposoby sprawdzania kompetencji intelektualnych”.