trening personalny

telefon - ikonka +48 509 388 552    

e-mail - ikonka Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   

graZagraj z nami

Rozwój mowy dziecka - baza wiedzy

Wspólnym celem terapeutów, psychologów, rodziców oraz opiekunów jest stworzenie dzieciom optymalnych i przyjaznych warunków do dorastania. Wczesne wspomaganie rozwoju pomoże w rozwiązywaniu najczęstszych problemów, do których zaliczyć należy opóźniony rozwój mowy dziecka, zaburzenia koncentracji, problemy z nauką czy budowanie relacji społecznych. Odpowiednio przeprowadzona terapia pedagogiczna to klucz do wspólnego sukcesu.

Na czym polega terapia pedagogiczna?

Terapia pedagogiczna, czyli zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to długofalowa pomoc psychologiczna dla dzieci z trudnościami w szkole. Poprzez rozpoznanie przyczyny niepowodzeń i zaniżonej samooceny, psycholog dziecięcy może wdrożyć odpowiedni program. Terapia pedagogiczna ma na celu motywację do działania dzieci i młodzieży oraz eliminowanie nieprzyjemnych zdarzeń. To ogólnie pojęta walka z trudnościami w czytaniu lub pisaniu — dysgrafią, dysleksją, dysortografią. Pomoc psychologiczna na tym etapie jest niezwykle istotna, ponieważ poprzez rozwiązywanie takich problemów jak nadpobudliwość czy innych zaburzeń zachowania przyczynia się do sukcesów w życiu dorosłym.

Na tej stronie zebraliśmy najważniejsze informacje na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna pomoc dla dzieci i prawidłowo przeprowadzona terapia pedagogiczna. Terapia dysgrafii, ćwiczenia na koncentrację dla dzieci czy spersonalizowany program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka to działania, które wspierają w osiągnięciu sukcesu.

Zapraszamy do lektury.

Wskazówki dla terapeuty

Dziecko jest podmiotem terapeutycznych działań wspierania rozwoju i jest to truizm, ale jakże często o tym zapominamy.

Dziecko w czasie badania jest w sytuacji egzaminacyjnej i aby mogło wykazać się swoją wiedzą, musi mieć spełnione następujące warunki:

  1. poczucie bezpieczeństwa,
  2. dostosowane formy oraz narzędzia pracy i komunikacji,
  3. musi posiadać odpowiednie do funkcjonowania sensomotorycznego konstrukcje zdań.

W czym tkwi tajemnica harmonijnego rozwoju człowieka? Jakie umiejętności w pierwszej kolejności dziecko musi posiąść, by uzyskać podstawy do podjęcia nauki w systemie szkolnym?

W dzisiejszych czasach dyrektorzy szkół zabiegają o to, aby osoby pracujące w ich placówce, czyli głównie nauczyciele, byli profesjonalistami. Nauczyciel odgrywa ważną rolę i ma znaczący wpływ na kształtowanie oblicza młodych, a potem całej dojrzałej społeczności.

Zapraszamy na kurs doskonalący: "Sposoby komunikowania się z uczniem z MPDz, sposoby sprawdzania kompetencji intelektualnych”.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.