Publikacje
Przekraczanie barier niepełnosprawności
Rozwój
Do tej olimpiady człowiek przygotowuje się od momentu przyjścia na świat i poprzez proces rozwojowo-poznawczy i integracyjno-zmysłowy, logiczno-pamięciowy zbiera informacje, przetwarza je, korzysta z nich. W tym procesie powoli rodzi się „dojrzałość szkolna”, czyli czas, w którym dziecko jest przygotowane do podjęcia nauki w szkole. Żeby nastąpiła dojrzałość szkolna – dziecko musi mieć zintegrowane wszystkie systemy zmysłowe, co w sposób naturalny następuje od 5. do 9. roku życia. Trzeba więc wspomagać proces integracji zmysłowej u młodego człowieka, aby w wieku 6 lat, bez względu na indywidualne preferencje integracji zmysłowej, był w pełni przygotowany do nauki i mógł odnosić sukcesy, aby nauka była przyjemnością.
Impreza w Plusiku
Na zakończenie roku szkolnego jeden z chłopców zrobił nam niezwykły koncert, który przerodził się prawie w Plusikową dyskotekę. Wrażenia niezapomniane.
Aktywizacja i włączanie rodziców w pracę wychowawczo-terapeutyczną z dzieckiem jako standard pracy w Instytucie Plusik–Minusik
1. Specyfika współczesnego rodzicielstwa
Obecnie funkcjonujemy w realiach społeczeństwa informacyjnego i konsumpcji, gdzie dostęp do wiedzy i wielu usług został możliwie najpełniej zautomatyzowany i jest niemal natychmiastowy, a obowiązującą naczelną zasadą jest odczuwanie satysfakcji i przyjemności. W realiach tych funkcjonuje współczesna rodzina, która aktualnie podlega licznym przemianom, „wymuszonym” przez postępujące zmiany społeczne dokonujące się m.in. w gospodarce, na rynku pracy, w sferze edukacji, obyczajów, norm społecznych, ale i indywidualnych wyborów każdego człowieka.
Dziecko i terapeuta
Dziecko jest podmiotem terapeutycznych działań wspierania rozwoju i jest to truizm, ale jakże często o tym zapominamy.