Kolory jeszcze raz
Dziecko układa żetony wg poleceń terapeuty i odpowiada na jego pytania.
Na czym polega:
Ćwiczenie polega na tym aby dziecko układało żetony wg poleceń terapeuty.
Co robi dziecko?
Na planszy dziecko stuka rękami i układa żetony wg poleceń odpowiada na pytania.
Co robi terapeuta?
Wydaje dziecku polecenia, przekształca je jeśli są nie zrozumiałe i wspomaga dziecko w osiągnięciu sukcesu.
Polecenie dla dziecka:
POLECENIE 1
Prawą ręką stuknij w zielone pole 3x
Lewą ręką stuknij w czarne pole 5x
Prawą ręką stuknij w czerwone pole 4x
Lewą ręką stuknij w niebieskie pole 2x
W które pole i którą ręką stukałeś najwięcej
W które pole i którą ręką stukałeś najmniej
POLECENIE 2
Prawą ręką stuknij w zielone pole 2x
Lewą ręką stuknij w zielone pole 2x
Prawą ręką stuknij w czerwone pole 3x
Lewą ręką stuknij w niebieskie pole 4x
Prawą ręką stuknij w zielone pole 2x
Lewą ręką stuknij w czarne pole 2x
Która ręka stukała najwięcej w zielone pole
Żetony po 10 (małe koła wielkości 5 zł)
każdego koloru (czerwone, zielone, żółte, niebieskie) + 50 czarnych – ( fioletowy, czarny )
POLECENIE 3
Na polu czerwonym połóż 3 żetony czerwone prawą ręką
Na polu zielonym połóż 2 żetony czerwone lewą ręką
Na polu niebieskim połóż 1 żeton czerwony prawą ręką
Na polu czarnym połóż 1 żeton czerwony lewą ręką
Z czarnego pola przełóż 1 żeton na czerwone pole prawą ręką
Lewą ręką przełóż 2 żetony z zielonego pola na niebieskie
Na którym polu jest najwięcej żetonów
Na którym polu jest najmniej żetonów
Na którym polu jest tyle samo żetonów
Ile żetonów jest na niebieskim polu
Ile zielonych żetonów jest na polu czerwonym
POLECENIE 4
Wszystkie czerwone żetony połóż na polu tego samego koloru prawą ręką
Wszystkie niebieskie żetony połóż na polu tego samego koloru lewą ręką
Wszystkie zielone żetony połóż na polu tego samego koloru prawą ręką
Wszystkie czarne żetony połóż na polu tego samego koloru lewą ręką
Cele realizowane przez ćwiczenie:
- rozumienie poleceń
- planowanie ruchu
- czytanie całościowe
- orientacja kierunków
- stymulacja czuciowo-dotykowa
- grafomotoryka
- różnicowanie pamięć wzrokowa
- matematyczne myślenie – porównywanie
- stosunki ilościowo-jakościowe
- pamięć słuchowa i ruchowa
- konstruowanie wyobraźni
I
karty + żetony
3 karty z 4 kolorami
A4 równe koła kolorowe z kolorowymi napisami
A4 równe koła kolorowe z czarnymi napisami
A4 równe koła czarne z czarnymi napisami kolorów
II
3 karty z 6 kolorami
A4 równe koła kolorowe z kolorowymi napisami
A4 równe koła kolorowe z czarnymi napisami
A4 równe koła czarne z czarnymi napisami kolorów
żetony duże i żetony małe wg opisu
POZIOM I żetony kolorowe, pole kolorowe (karty I i II)
POZIOM II koła kolorowe, żetony kolorowe, napisy czarne
POZIOM III koła czarne, napisy czarne, żetony kolorowe
POZIOM IV wszystko czarne