KIERUNKI WG TEGO CO CZUJESZ I SŁYSZYSZ
Cele: kierunkowość, koncentracja uwagi, koordynacja wzrokowo-ruchowa, orientacja przestrzeni, przetwarzanie informacji, przewodzenie bodźców czuciowych
OPIS ĆWICZENIA:
Dziecko leży na brzuchu. Zadaniem dziecka jest mówić i rysować kierunki wg tego co czuje na plecach i słyszy od nauczyciela lub tylko czuje. Ćwiczenie wykonujemy prawą i lewą ręką.
CO ROBI NAUCZYCIEL:
Mówi głośno kierunek i rysuje go na plecach dziecka. W kolejnym etapie nauczyciel tylko rysuje kierunek, bez mówienia. Wspomaga wykonanie zadania poprzez swoją obecność i ewentualną dyskretną pomoc tak, aby uczeń miał poczucie, że wykonał zadanie i odniósł sukces.
CO ROBI UCZEŃ:
Rysuje kierunki.
CEL ĆWICZENIA:
- koncentracja uwagi
- kierunkowość
- orientacja przestrzeni
- utrwalenie orientacji kierunków w przestrzeni
- koordynacja wzrokowo-ruchowa
- przetwarzanie informacji
- przewodzenie bodźców czuciowych
SPOSÓB WYKONANIA:
- Etap I: Kierunki proste z mówieniem nauczyciela
- Etap II: Kierunki proste bez mówienia nauczyciela
- Etap III: Kierunki proste i pośrednie z mówieniem nauczyciela
- Etap IV: Kierunki proste i pośrednie bez mówienia nauczyciela
POLECENIE:
- Etap I
Narysuj na kartce kierunek, który słyszysz i czujesz na plecach - Etap II
Narysuj na kartce kierunek, który czujesz na plecach - Etap III
Narysuj na kartce kierunek, który słyszysz i czujesz na plecach - Etap IV
Narysuj na kartce kierunek, który czujesz na plecach