CO OZNACZA KOLOR
Cele: koncentracja uwagi, koordynacja wzrokowo-ruchowa, logiczne myślenie, pisanie, poznawanie kolorów, skojarzenia
OPIS ĆWICZENIA:
Zadaniem dziecka jest pisać znaczenie koloru – skojarzenia bezpośrednie, pośrednie i dalekie + ruch, dźwięk itd.
CO ROBI NAUCZYCIEL:
Każde słowo tłumaczymy. Literujemy z dzieckiem na tablicy liter z etykietą i bez etykiety.
Wspomaga wykonanie zadania poprzez swoją obecność i ewentualną dyskretną pomoc, tak, aby uczeń miał poczucie, że wykonał zadanie i odniósł sukces.
CO ROBI UCZEŃ:
Pisze wyraz skojarzonym kolorem ruchem wspomaganym i wymuszonym.
Układa zdania z każdym wyrazem i zapisuje zdania.
SPOSÓB WYKONANIA:
- Dla każdego koloru 5 kart A4 po 3-4 linijki:
rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, które wiążą się z kolorem:
– czerwonym |
– brązowym |
POLECENIE:
- Napisz dany wyraz skojarzony z kolorem.
- Z każdym wyrazem ułóż zdanie i je zapisz.
serce | krew | usta |
alarm | ogień | energia |
szybki | ostry | dynamiczny |
woda | morze | fala | niebo |
balon | chmura | kwiaty | |
powaga | przyjaźń |
całusek | buziaczek | cukierek |
lizaczek | puszek | słodycz |
miękki | puszysty | miły |