Oferta ćwiczeń

Proponujemy szeroki wachlarz ćwiczeń służących do treningu poszczególnych funkcji sensorycznych, motorycznych czy umiejętności szkolnych. Każda karta opracowana jest w taki sposób, aby angażować do pracy jak największą ilość analizatorów i systemów zmysłowych.

Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych opisów ćwiczeń. Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt: Dorota Rudzinska- Friedel tel. 501 393 164, email: dorota@plusik-minusik.pl

Rozszerzona oferta ćwiczeń dostępna na stronie: Trening Globalny

Kolory jeszcze raz

Na czym polega: Ćwiczenie polega na tym aby dziecko układało żetony wg poleceń terapeuty.   Co robi dziecko? Na  planszy  dziecko  stuka  rękami  i  układa  żetony  wg  poleceń odpowiada  na  pytania.   Co robi terapeuta? Wydaje dziecku polecenia, przekształca je jeśli są nie zrozumiałe i wspomaga dziecko w osiągnięciu sukcesu.   Polecenie dla dziecka: POLECENIE  1 […]

TRENING CZYTANIA KOLORAMI

Cele: automatyzacja celowości ruchu czytanie koncentracja uwagi koordynacja wzrokowo – ruchowa pamięć poznawanie kolorów równowaga zapamiętywanie informacji

OPIS ĆWICZENIA: Zadaniem dziecka jest: czytać kartę wskazując kolory prawą i lewą ręką, wskaźnikiem. Nazywać kolory napisanym kolorem zgodnym z jego nazwą czytać kartę śledząc samymi oczami ruch latarki lub wskaźnika czytać kartę wykonując ustalony ruch sekwencyjny w pozycji czworaczej blisko i daleko, pozycji siedzącej blisko i daleko, w pozycji stojącej blisko i daleko CO […]

CO OZNACZA KOLOR

Cele: koncentracja uwagi koordynacja wzrokowo – ruchowa logiczne myślenie pisanie poznawanie kolorów skojarzenia

OPIS ĆWICZENIA: Zadaniem dziecka jest pisać znaczenie koloru – skojarzenia bezpośrednie, pośrednie i dalekie + ruch, dźwięk itd. CO ROBI NAUCZYCIEL: Każde słowo tłumaczymy. Literujemy z dzieckiem na tablicy liter z etykietą i bez etykiety. Wspomaga wykonanie zadania poprzez swoją obecność i ewentualną dyskretną pomoc, tak aby uczeń miał poczucie że wykonał zadanie i odniósł […]

4 PORY ROKU

Cele: koncentracja uwagi rozumienie tekstu czytanego

Cztery grupy opowiadań (dotyczące 4 pór roku). W każdej grupie 10 opowiadań od 5 zdaniowych do 65 zdaniowych   Dobór elementów występujących w opowiadaniu spośród wielu elementów 3 elementy z 7 5 elementów z 12 10 elementów z 20 15 elementów z 30     Obrazki z gry +nowe Wszystkie obrazki podpisane całościowo. Dziecko nazywa obrazki, dobiera obrazki […]

JEDNAKOWE ELEMENTY

Cele: koncentracja uwagi koordynacja wzrokowo – ruchowa planowanie ruchów spostrzegawczość twórcze myślenie

OPIS ĆWICZENIA: Jednakowe elementy – postacie  dziewczynek  i  chłopców  różniące  się  nieznacznie  Zadaniem dziecka jest dopasować jednakowe elementy. dobiera  postacie  dziewczynek  z  przekrzywioną  głową  (  bez stronności ) dobiera  postacie  chłopców  z  wyciągniętą  do  boku  prawą nogą dobiera  postacie  dziewczynek  z  wyciągniętymi  do  góry rękami dobiera  postacie  chłopców  klęczących  na  lewym  kolanie Następnie dziecko- wybiera  […]

KIERUNKI WG TEGO CO CZUJESZ I SŁYSZYSZ

Cele: kierunkowość koncentracja uwagi koordynacja wzrokowo – ruchowa orientacja przestrzeni przetwarzanie informacji przewodzenie bodźców czuciowych

OPIS ĆWICZENIA: Dziecko leży na brzuchu. Zadaniem dziecka jest mówić i rysować kierunki wg tego co czuje na plecach i słyszy od nauczyciela lub tylko czuje. Ćwiczenie wykonujemy prawą i lewą ręką.   CO ROBI NAUCZYCIEL: Mówi głośno kierunek i rysuje go na plecach dziecka. W kolejnym etapie nauczyciel tylko rysuje kierunek, bez mówienia. Wspomaga […]