trening personalny

telefon - ikonka +48 509 388 552    

e-mail - ikonka Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   

graZagraj z nami

Koncepcja i metoda Terapii Globalnej – opinie rodziców

Skuteczne leczenie nieprawidłowości integracji sensorycznej u dzieci – Gdynia

 

Przeprowadzane w naszym Instytucie Wspierania Rozwoju terapie SI dla dzieci, które realizowane są w oparciu o koncepcję Terapii Globalnej, przynoszą duże efekty, co przekłada się na zadowolenie i wdzięczność rodziców, których dzieci uczęszczają na różnego rodzaju zajęcia. Sukces realizowanych przez nas zajęć, treningów i terapii zawdzięczamy nie tylko odkrywczej metodzie, opracowanej przez mgr Dorotę Rudzińską-Friedel, ale także wysokim kompetencjom zatrudnionych u nas pedagogów, psychologów i terapeutów, którzy z największą empatią i zaangażowaniem podchodzą do problemu każdego dziecka, traktując go indywidualnie. Za sprawą ich wielkiej aktywności możemy z powodzeniem pomagać dzieciom, które cierpią z powodu dziecięcego porażenia mózgu, zaburzeń zachowania i innych dysfunkcji, wynikających z nieprawidłowości w rozwoju integracji sensorycznej.

 

Instytut Wspierania Rozwoju terapie SI dla dzieci

Instytut Wspierania Rozwoju terapie SI dla dzieci

Możemy pochwalić się niezwykłą skutecznością zajęć z muzykoterapii, leczenia dysleksji i dysortografii u dzieci, efektywnością treningu czytania, wsparcia mowyćwiczeń koncentracji u dzieci, a także owocnością przeprowadzania terapii pedagogicznych oraz terapii wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Gdynia – to miasto, w którym mieści się nasz Instytut Wspierania Rozwoju. Oferujemy skuteczną i kompleksową pomoc dzieciom, u których integracja sensoryczna nie wykształciła się prawidłowo, powodując różnego rodzaju dysfunkcje. Jesteśmy dumni, że przez wiele lat naszej działalności mogliśmy pomoc tak dużej ilości dzieci. Naszą skuteczność potwierdzają podziękowania i zaufanie rodziców, których dzieci, dzięki swojej wytrwałości, poczyniły wielkie postępy rozwojowe.

 

Opinie rodziców:

 

Pani Doroto i najlepsza na świecie ekipo trenerów Plusika Minusika :)

Chcieliśmy Wam z całego serca podziękować za całą pracę włożoną w polepszenie standardu dzieciństwa naszej Oli :) a dzięki temu i standardu naszego życia – rodziców! Dzięki zajęciom przygotowującym do przedszkola Ola rozwinęła skrzydła! Stała się odważniejsza, bardziej otwarta i co najważniejsze dzięki temu bardziej radosna i swobodna! :)

Od pewnego czasu uczęszcza już do przedszkola i uwielbia to, wiemy że gdyby nie zajęcia z wami, nie udałoby się to tak łatwo i tak szybko. Super jest widzieć, jak każdego dnia się rozwija i jest radosna i cieszy się z zabaw z dziećmi i z każdej nowej umiejętności. Kiedy podejmuje wyzwania, które kiedyś zupełnie ją przerastały. Wiemy, że to dzięki WAM! Dziękujemy za serce i ciepło okazane naszej córce i wszystkim dzieciom, które do Was przychodzą!

Wasza praca odmienia życia małe i duże!

Dziękujemy!

Mama i Tata Oli

24.09.2015

 

Dziękujemy za piękne słowa i dziękujemy za zaufanie.

Jesteśmy szczęśliwi kiedy nasi podopieczni odnoszą sukcesy.

Zespół Plusika-Minusika

 

 


 

 

Chłopiec 3L

Syn po zajęciach w gabinecie zmienia się gwałtownie, na lepsze, dużo więcej komunikuje i rozumie. Zaczął używać słów takich jak „chyba, jeszcze, więcej, prawie”, a także „teraz, jutro, potem”. Nawet raz odpowiedział sensownie na pytanie o powód: „Bo… ” Pytanie „dlaczego” było dla niego bardzo długo niezrozumiałe. Syn przed terapią potrafił odpowiedzieć na pytanie „Jak masz na imię?”, ale zadane tylko w takiej formie, żadnych innych pytań o sobie już nie rozumiał. Dziś, po 2 miesiącach terapii mówi jak sie nazywa imieniem i nazwiskiem, ile ma lat i gdzie mieszka i że w innym mieście mieszka jego kuzynka. Poprawnie odpowiada też na inaczej zadane pytania, np. „Jak się nazywasz?”, „Kim jesteś?”. Potrafi opisać sekwencję wydarzeń prostymi słowami, np. „Jedziemy na zajęcia, a potem do przedszkola”, lub skutek „Jedziemy na zajęcia. Dostanę naklejkę”. Ładnie używa 1. i 2. osoby czasowników. Świadomie mówi „ja”. Mówi do mamy: „Mamo, ubierz kurtkę, będziesz chora”. Sam potrafi zakomunikować że jest mu zimno lub ciepło i temu zaradzić. Zaczął też rozumieć pojęcia abstrakcyjne, co jest ogromnym postępem, np. przychodzi do mamy i mówi „Mamo, zjadłbym coś dobrego”, „Ciastko?”, „Tak”, rozumie ten proces i jest zadowolony. Nauczył się nawet tak zwykłej rzeczy, jak potakiwanie i zaprzeczanie „mhm” i „y-y” :) Rozumie co dzieje się wokół niego, np. uspokaja siostrę podczas długiej podróży „nie płacz, nic się nie stało, już dobrze”. Zaczął odczuwać tęsknotę za mamą, pyta gdzie jest tata, chce do niego dzwonić. Czasem chce zadzwonić do babci lub prosi żeby z nią zostać. Poprawiła się też jego sprawność ruchowa, potrafi np. złożyć elementy toru samochodowego, które wymagają precyzyjnego dopasowania, lepiej się rozbiera i ubiera, wiele rzeczy również próbuje robić. Zaczął sensownie układać puzzle, idzie mu to powoli, ale już nie dopasowuje byle jak wypustki do wycięcia, tylko patrzy na kolory i kształty. Od kilku dni również jego pieluszka rano jest sucha, co świadczy o zwiększonej samoświadomości i samokontroli. Ma świadomość własnych stanów, potrafi wieczorem powiedzieć „Mamo, wyłączysz bajkę? Ja już idę do łózia”.

Mama

 

 


 

 

Kiedy wiosną 2009 r. zdiagnozowano u naszej córki Marty całościowe zaburzenia rozwojowe, skupiliśmy się na poszukiwaniach specjalistów, którzy mogliby nam pomóc. Po kilku miesiącach trafiliśmy do gdyńskiego Plusika Minusika, mając za sobą różne doświadczenia. W ciągu kilku dni od diagnozy sensomotorycznej Marty w Plusiku Minusiku otrzymaliśmy program pracy z dzieckiem, oparty o wyniki diagnozy. Co najmniej raz na kwartał program był dostosowywany do postępów córki, co świadczy o indywidualizowaniu potrzeb dziecka w pracy terapeutycznej. Nadal współpracujemy z Plusikiem Minusikiem, opierając się nie tylko o zajęcia prowadzone w gabinecie, ale stosując się do uzyskanych wytycznych i podtrzymując efekty podczas dodatkowych i systematycznych ćwiczeń w domu. Metody pracy oparte są o najnowocześniejszą wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii, a – co istotne – gabinet współpracuje także ze specjalistami z zakresu logopedii i w razie potrzeby istnieje możliwość dodatkowych konsultacji. Nasza córka, wchodząc bez większych problemów w społeczność przedszkola i szkoły, w dużej mierze została przygotowana przez specjalistów z Plusika Minusika, i to nie tylko w zakresie edukacji, ale również kontaktów rówieśniczych. Dodatkowo, olbrzymie postępy w niwelowaniu deficytów rozwojowych zostały potwierdzone cyklicznymi diagnozami lekarzy psychiatrów oraz zespołów orzekających w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Po efektach przekonaliśmy się, że uczęszczając od ponad 4 lat do Plusika Minusika dokonaliśmy trafnego wyboru.

 

 


 

 

Do Plusik-Minusik trafiliśmy szybko po tym, jak zorientowaliśmy się, że nasz synek (1.9 m-cy) sprawia problemy. Zastanawiało nas jego zachowanie i reakcje na niektóre
sytuacje. Po wizytach u neurologa, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej zostaliśmy jedynie z opinią Wczesnego Wspomagania Rozwoju, bo na jakąkolwiek pomoc niestety trzeba było czekać.

W Plusik-Minusik po dokładnym i szczegółowym wywiadzie z nami – usłyszeliśmy mniej-więcej nazwę problemu naszego dziecka – dezintegracja sensoryczna. Zaczęliśmy uczęszczać na zajęcia 2 razy w tygodniu, ćwiczymy z dzieckiem w domu, stosujemy metody i rady proponowane przez cały zespół Plusik-Minusik, efekty były
i są zaskakujące. Poprzez zajęcia w Plusik-Minusik, konsekwencję terapeutycznych działań oraz poprawny wzorzec wychowawczy, nasz syn w niektórych sytuacjach jest o wiele dojrzalszy od rówieśników, z czego jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi.

Poniżej tabela opisu zachowania naszego dziecka w czerwcu 2012 i dziś, czerwiec 2013

 

Czerwiec 2012 – dziecko 1.9 m-cy

Czerwiec 2013 – dziecko 2.9 m-cy

– Nie reaguje na imię
– Nie lubi się przytulać, nie patrzy w oczy
– Nie uśmiecha się, brak emocji na nowe osoby, rzeczy,
– Nie zainteresowany obrazkami, światem, roślinami, zwierzętami, przejeżdżającymi samochodami, piaskownicą itp.
– Bawi się tymi samymi rzeczami (samochody, klocki), źle reaguje na zamiany,
– Gdy cos chce, palcem matki wskazuje,
– Wycisza się tylko swoją pieluchą lub szybkim spacerem w wózku+ Lubi spacery za rękę,
+ Ma apetyt,
+ Lubi zabawy z siostrą,
+ Respektuje kolejność w zabawie,
+ Nie jest agresywny ani nadruchliwy,
– dziś jest czuły, delikatny, chętny do przytulania,
– usłuchany – można wytłumaczyć jemu sytuacje i przynosi to efekt,
– lubi towarzystwo dzieci, wspólne zabawy,
– coraz częściej interesuje się otoczeniem, dźwiękami, obrazem, a nawet prezentami zapakowanymi w kartoniku,
– pracujemy nad różnorodnością potraw, bo jest problem w konsystencjach, kolorach np. zup
– dostarczamy mu wiele bodźców dotykowych (farby, plasteliny, piasek, woda, żele)
– uwrażliwiamy rytmicznie poprzez zajęcia zorganizowane, swobodne muzykowanie,
– pracujemy nad mową, gimnastyką buzi i języka
– pracujemy nad orientacja w schemacie ciała, motoryką duża i małą

 

Cieszymy się, że w porę zareagowaliśmy na problem naszego syna i że jest takie miejsce w Gdyni jak Plusik-Minusik, które wie jak pomóc dzieciom i ich rodzicom w terapii i przezwyciężaniu swoich sensorycznych problemów.

Z poważaniem
Szczęśliwi Rodzice Szczęśliwego Dziecka

 

 


 

 

Pani Doroto,

z wielką przyjemnością muszę Pani donieść, że wczoraj w szkole jedna z nauczycielek od zajęć sportowych zwróciła mi uwagę na bardzo dużą zmianę w zachowaniu Pawła w porównaniu z zeszłym rokiem szkolnym. Już po 4 miesiącach ćwiczeń pod Pani nadzorem postępy Pawła są zaskakujące. Nauczycielka, nie wiedząc, że Paweł poddany jest jakiejkolwiek terapii, sama zwróciła uwagę jak bardzo polepszyły się jego kontakty z rówieśnikami, że stał się bardziej koleżeński, pogodny…nie ma w nim agresji, ani wybuchów złości, ćwiczenia zaczął wykonywać poprawnie, bez marudzenia i dyskusji z nauczycielem…a przede wszystkim bardzo poprawiła się jego koordynacja ruchowa – ćwiczenia, z którymi miał wcześniej kłopoty – teraz wykonuje bez specjalnego wysiłku, mniej się męczy i ma dużo więcej siły, żeby biegać z innymi 😉 Po tych paru miesiącach pracy, wyniki są tak zaskakujące, że sami nauczyciele zagadują mnie mówiąc o postępach Pawła. Także koledzy z klasy zaczęli do niego bardzo lgnąc – stał się duszą towarzystwa, a drzwi do naszego domu prawie się nie zamykają, bo koledzy chcą Pawła odwiedzać 😉

Jeszcze raz bardzo dziękuję Pani i całemu zespołowi wspaniałych terapeutów, bo dzięki Wam Paweł może teraz jeszcze pełniej korzystać z uroków i radości dzieciństwa! Mam nadzieję, ze dalsze zmiany będą szły właśnie w tym kierunku!

Pozdrawiam serdecznie,
Katarzyna

Gdynia 17.06.2013

 

 


 

 

Gdynia 14.06.2014

Trafiliśmy do Plusik –Minusik gdy nasz syn miał 2 lata. Wówczas martwiło nas jego zachowanie; wycofanie, nieufność, brak chęci poznawania świata, brak reakcji na polecenia, rytuały w zabawie, opóźniony rozwój mowy.

W czerwcu 2014 mijają prawie 2 lata jak uczęszczamy na Trening Globalny (2 razy w tygodniu) – i teraz nasz synek ma 3 lata 10 miesięcy i…zrobiliśmy milowy krok, który zachwyca wszystkich; od lekarza neurologa, psychologa, terapeutę po wychowawczynie w przedszkolu! Nie mówię już o tym, że jest czuły, rozumny, wyraża swoje potrzeby, ocenia sytuacje (czyli komunikuje się), fantastycznie odnajduje się w grupie przedszkolnej, wykonuje polecenia, ale też przelicza w zakresie 20 (posługując się też liczebnikami porządkowymi), dodaje proste działania, doskonale orientuje się w stronach (prawa, lewa), schemacie ciała, nazywa litery, czyta proste słowa, potrafi się podpisać i napisać proste wyrazy (podkreślę raz jeszcze – ma 3 lata i 10 miesięcy!), w miarę poprawnie koloruje, różnicuje kolory, nad wycinaniem jeszcze pracujemy, żeby w swoim pędzie nie przeciął obrazka ale nożyczki trzyma poprawnie. Być może niejeden 3-4 latek też to potrafi, ale to z jakich problemów wyszedł, czyni z niego Wielkiego Mistrza.

Dzisiaj jestem dumną mamą. Dużo zawdzięczam Terapii prowadzonej w Plusik-Minusik, pracujemy też w domu, ćwiczymy – jednak uważam, że to Plusik-Minusik pomógł mojemu synkowi pokonać słabości i deficyty z zakresu dezintegracji sensorycznej i „pomógł stworzyć doskonałe fundamenty, na których teraz budujemy piękny dom”.

Szczęśliwa mama szczęśliwego Dziecka

 

 


 

 

podziękowania

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.