O NAS

Instytut Wspierania Rozwoju powstał w 1998 roku i swoimi działaniami obejmuje wspieranie rozwoju
dzieci, młodzieży oraz dorosłych z całej Polski oraz spoza jej granic.

Pracujemy według koncepcji i metody Trening Globalny,
która została opracowana przez wieloletniego terapeutę
i pedagoga – mgr Dorotę Rudzińską-Friedel.
Metoda została pozytywnie zaopiniowana między innymi
przez Kuratorium Oświaty.

Wspieramy rozwój dzieci dyslektycznych,
nadpobudliwych i z problemami emocjonalno-
społecznymi. Zadania wykonywane przez dzieci są
indywidualnie dostosowane do ich potrzeb i możliwości,
a przy tym opierają się o aktualną diagnozę
funkcjonowania sensomotoryczno – odruchowego.

Dla osób dorosłych oferujemy sesje harmonizująco-
relaksacyjne oraz w metodzie Treningu Globalnego,
aby m.in. wzmocnić kompetencje społeczne,
wspomóc łatwiejsze gospodarowanie emocjami,
poprawić codzienne funkcjonowanie szczególnie
w okresie wzmożonego stresu lub utrzymującego się
obniżonego nastroju (stany depresyjne, lękowe itp.).

Dorota Rudzińska-Friedel

Założycielka

Wykształcenie: Studia Magisterskie Pedagogika Specjalna Oligofrenopedagogika 1996r Uniwersytet Gdański

 

Doskonalenie zawodowe:

  1. Kurs nowoczesnych metod edukacji „Teoria ograniczeń dla edukacji TOC’ styczeń 2006 r.
  2. Kwalifikacja nauczyciela dyplomowanego 2006r.
  3. Warsztat metodyczny  Sensorycznej Integracji pod kierunkiem V. Mass maj 2005r(zaświadczenie)
  4. Kurs doskonalący  ”Praktyczne zagadnienia dotyczące pracy z osobą niepełnosprawną: dzieckiem i dorosłym w ramach cyklu ROZWÓJ I TERAPIA ”kwiecień 2005r (zaświadczenie).
  5.  Kurs doskonalący  „Profilaktyka patologii wśród dzieci i młodzieży” październik 2003r. OUPiS Gdańsk (zaświadczenie).
  6.  Kurs doskonalący  „Projektowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej z uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych-z uczniem uzdolnionym ”październik” 2003 .r OUPiS Gdańsk (zaświadczenie).
  7. Kurs wprowadzający do metody Wideo treningu Komunikacji 2001r.
  8. Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Terapii Pedagogicznej 2001 r.
  9. Kurs wprowadzający do metody Wideo treningu Komunikacji 2001 r.
  10. Sensoryczna Integracja 2000 r.
  11. Certyfikat do wykonywania Testów Kalifornijskich 2000 r.
  12. Edukacja przez Zabawę 2000 r.
  13. Metoda Alternatywnej Komunikacji Bliss 1997 r.
  14. Metoda Ruchu Rozwijającego V. Sherborne 1997 r.
  15. Metoda Dobrego Startu 1997 r.
  16. Kinezjologia Edukacyjna P. Dennisona 1997 r.
  17. Kurs kwalifikacyjny Wspieranie rozwoju dzieci z autyzmem -2009 XII.
  18. Międzynarodowy kurs Integracji Odruchów Neurologicznych.

Przebieg pracy zawodowej

  1. Od 1997 roku pracuje jako nauczyciel-terapeuta w Zespole Szkół Specjalnych nr 17 w Gdyni.
  2. Od 1998 roku prowadzę Gabinet Wspierania Rozwoju Plusik-Minusik, gdzie zajmuję się opracowywaniem i wdrażaniem programów wspierania rozwoju dzieci i młodzieży.
  3. Od 1997 roku prowadzę formy doskonalące, szkolenia, seminaria dla nauczycieli terapeutów i studentów.

 

Osiągnięcia w pracy zawodowej

  1. Opracowanie autorskiej koncepcji wspierania rozwoju Trening Globalny.
  2. Opracowanie narzędzi wspierania rozwoju:
  • Program komputerowy Porusz Umysł.
  • Program komputerowy Progres.
  • Zeszyty ćwiczeń wielo- sensorycznych.

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/semrau/domains/plusik-minusik.pl/public_html/wp-content/plugins/nd-shortcodes/shortcodes/custom/service/layout/layout-5.php on line 8

01. Doświadczenie

Nasz Instytut Wspierania Rozwoju od wielu lat w Gdyni z sukcesem realizuje różnego rodzaju zajęcia dla dzieci i ich rodziców, które wspierają rozwój dziecka i integrację sensoryczną.

02. Profesjonalizm

Wspieramy dzieci z niepełnosprawnościami takimi jak; autyzm, ADHD, zespół Downa czy mózgowym porażeniem dziecięcym. Skutecznie pomagamy podopiecznym w przełamaniu swoich deficytów w sferze fizycznej i emocjonalnej.

03. Zaufanie

Naszą misją jest kompleksowa pomoc dzieciom na każdym etapie ich rozwoju w taki sposób, aby możliwie jak najbardziej zniwelować lub całkowicie wyeliminować wady rozwoju integracji sensorycznej.

04. Pasja

Naszą pracę traktujemy jako pasję i misję, każde dziecko otaczając wielką empatią i podchodząc do niego indywidualnie.