Mówimy – piszemy ruchem wspomaganym dwa wyrazy.
- Pytamy czy do siebie pasują? (zadajemy pytanie pomocnicze, odpowiedzi tak-nie, w formie pokazania, gestu, dźwięku, tablic komunikacyjnych itd.)
- Pytamy co je łączy? (pytania i odpowiedzi, które można potwierdzić lub zanegować)
- Zawsze pamiętajmy o formach wizualno-przestrzennych dopasowanych do potrzeb dziecka.
- Kategoria, wygląd, funkcja – pytania i odpowiedzi, na które można udzielić informacji z pomocą Tak/Nie jednoznacznie i oczywiście.
- Z wyrazem (najpierw literujemy, obraz graficzny) układamy zdanie i pytamy dziecko, czy takie zdanie jest poprawne.
Zwracamy uwagę na wybór pod względem logicznym, stylistycznym, faktów, kojarzenia, przyczyny i skutku.
Pokazujemy etykietę wyrazu mówiąc ją.
W drugim etapie pokazujemy etykietę wyrazu bez przekazu słownego, o ile dziecko ma dobre pole widzenia i ruchy ……..(?) są normatywne.
Pytania | Kategorie | |
etykieta | Jaki to wyraz |
|
Dobieramy | skojarzenia wyrazy przeciwstawne synonimy antonimy |
→ | wybór, łączenie, ruch wspomagany |
Ile ma | głosek sylab głosek zadanych |
→ | Tak-Nie, wybór, łączenie |
pisanie wyrazu wg etykiety literowanie wyrazu na tablicy liter |
→ | ruch wspomagany, wskaźnik, latarka |
CEL:
- Koncentracja uwagi
- Pisanie, czytanie, liczenie
- Myślenie logiczne i twórcze
- Mówienie stylistyczne
Najnowsze komentarze